مصرف زعفران فله سحرخیز موجب شادابی پوست شما می شود

زعفران “ادویه آفتابی” روحیه شما را بالا می برد. دلیل آن سافرانال است که یک آنتی اکسیدان است. بسیاری از مکمل ها از زعفران استفاده می کنند زیرا برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط موثر است.

علاوه بر این، چنین درمان های مبتنی بر مکمل هیچ عارضه جانبی ندارد. زعفران فله سحرخیز سرشار از آنتی اکسیدان است. رادیکال های آزاد مخرب را خنثی می کند.

این رادیکال‌های آزاد منجر به تولید تومورهایی می‌شوند که ممکن است باعث سرطان شوند. مطالعات نشان می دهد که التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو از علل اصلی بیماری های مرتبط با افزایش سن و سرطان هستند.

آنتی اکسیدان های موجود در زعفران سلول های سرطانی را به ویژه در روده بزرگ، پوست، پروستات، ریه و غیره هدف قرار داده و سرکوب می کنند و با حفظ سلول های سالم از رشد آن ها جلوگیری می کنند.

سندرم پیش از قاعدگی یک اصطلاح جمعی برای مجموعه ای از عدم تعادل های فیزیکی، عاطفی و روانی است. علائم قبل از شروع دوره قاعدگی ظاهر می شود. زعفران ممکن است به کاهش علائم PMS کمک کند.

مشاهدات علمی حاکی از آن است که مصرف روزانه 30 میلی گرم زعفران موثرتر از درمان پلاسبو است. علاوه بر این، سطح کورتیزول کاهش می یابد و اضطراب را کاهش می دهد.

طبق مطالعات، مکمل‌های حاوی داروهای تقویت‌کننده قوای جنسی میل جنسی شما را افزایش می‌دهند. زعفران ممکن است برای مردان و زنان خاصیت تقویت جنسی داشته باشد.

بنابراین، مصرف منظم زعفران تجویز شده ممکن است عملکرد نعوظ را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. موثر است، به ویژه برای کسانی که تحت داروهای ضد افسردگی هستند.

فیبر غذایی موجود در زعفران باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. بنابراین افرادی که از مکمل‌های زعفران استفاده می‌کنند احساس سیری قابل توجهی می‌کنند.

همچنین فیبر غذایی اشتها را کاهش می دهد و میان وعده های ناسالم را کاهش می دهد. در نتیجه از پرخوری جلوگیری می کند و کاهش وزن را افزایش می دهد.

طبق تحقیقات، آنتی اکسیدان های موجود در زعفران می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. فلاونوئیدها، به ویژه لیکوپن موجود در زعفران می توانند محافظت بیشتری ایجاد کنند.

زعفران سرشار از پتاسیم است. از این رو مصرف منظم زعفران به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند. انسداد شریان های شما را بیشتر از بین می برد. بنابراین، زعفران فشار خون شما را کاهش می دهد تا از ایست قلبی و سکته جلوگیری کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.