لنت ترمز سمند ایساکو که جان کودک دو ساله را از مرگ نجات داد

خرابی لنت ترمز سمند ایساکو به دلیل خوردگی در خودروهای الکتریکی در آینده بسیار مهم خواهد بود زیرا سیستم ترمز اصطکاکی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. مشکل زنگ زدگی روی سطوح اصطکاکی دیسک های ترمز، همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است.

شایع و شدید خواهد بود. GCI ماده سنتی است که معمولاً برای استفاده از دیسک ترمز در خودروها استفاده می شود. پذیرش آن، به عنوان یک ماده دیسک، در درجه اول به دلیل خواص مطلوبی است که دارد.

متأسفانه GCI مقاومت کمی در برابر خوردگی آبی دارد و این مشکل جدی برای استفاده از دیسک های ترمز ایجاد می کند زیرا به طور طبیعی در معرض آب، رطوبت و نمک جاده هستند.

در خودروهای معمولی، محصول خوردگی ساخته شده بر روی سطوح اصطکاک دیسک GCI به طور منظم توسط لنت های ترمز در طی چندین بار استفاده از ترمز تمیز می شود.

بسیار مهم خواهد بود زیرا ترمزهای اصطکاکی به ندرت استفاده می شوند، و این اجازه می دهد تا لایه اکسیدی برای مدت طولانی روی سطوح اصطکاک دیسک ایجاد شود.

که منجر به ناپایداری اصطکاک ناشی از خوردگی می شود [14]، و حتی خرابی کامل سیستم ترمز مقاومت ضعیف در برابر خوردگی GCI می تواند منجر به وضعیت نامطلوبی به نام لرزش ترمز شود که ممکن است در آینده در خودروهای برقی برجسته تر شود.

این امر خودروسازان را به تطبیق دیسک‌های ترمز سنتی GCI از طریق فناوری تصفیه سطح سوق می‌دهد تا مشکل خوردگی را مهار کنند.

سازندگان لنت ترمز ممکن است فرمول لنت های خود را طوری تغییر دهند که مواد ساینده بیشتری را شامل شود که بتواند به راحتی محصول خوردگی را از سطوح اصطکاک روتور حذف کند.

این چالش همچنین می تواند تحقیقات توسعه بیشتر در مورد مواد کامپوزیتی ماتریس آلومینیوم را به عنوان یک ماده جایگزین دیسک ترمز سرعت بخشد.