فواید روغن افتابگردان برای پوست و مو

روغن آفتابگردان استخراج شده از دانه های این گل به دلیل خواصی که دارد در پخت و پز و همچنین در فرمول های آرایشی کاربرد فراوانی دارد.

از آنجایی که این روغن سرشار از چربی های سالم، ویتامین E، C، B1، B5 و B6 و مواد معدنی مانند مس، فسفر، روی و منیزیم است، یکی از سالم ترین روغن های موجود در نظر گرفته می شود.

روغن آفتابگردان علاوه بر پیشگیری از بیماری های جدی مانند برخی از انواع سرطان، فوایدی برای پوست و مو به خصوص از نظر آبرسانی دارد.

فهرستی از اثرات مثبتی که این روغن سرشار از خواص قدرتمند می تواند برای پوست، مو و سلامتی داشته باشد را بررسی کنید:

فواید روغن آفتابگردان برای پوست

روغن آفتابگردان به دلیل خواص تسکین دهنده و نرم کنندگی آن برای حفظ سلامت و زیبایی پوست بسیار عالی است. علاوه بر این، به دلیل اینکه سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است، در درمان آکنه، سوزش، اگزما و سایر مشکلات پوستی کاربرد زیادی دارد.

مرطوب کننده: روغن آفتابگردان به دلیل خاصیت نرم کنندگی به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند. می توان از آن به عنوان یک مانع محافظ در برابر خشکی استفاده کرد.
بهبود سلامت پوست: روغن آفتابگردان بسیار غنی از ویتامین E است که به جلوگیری از آسیب ناشی از اشعه UVA کمک می کند. علاوه بر این، این ویتامین از پوست در برابر چین و چروک محافظت می کند.
درمان آکنه: این روغن بسیار سبک و غیر چرب است و به راحتی جذب پوست می شود، بدون اینکه منافذ را مسدود کند. ویتامین ها و اسیدهای چرب آن به عنوان آنتی اکسیدان برای بازسازی سلول ها و کمک به مبارزه با باکتری های مولد آکنه عمل می کنند.
محافظت در برابر تابش خورشید: روغن آفتابگردان و روغن زیتون سابروسو علاوه بر ویتامین E، سرشار از بتاکاروتن است که پوست را نسبت به آسیب های ناشی از نور خورشید کمتر حساس می کند.
جلوگیری از پیری زودرس: خواص آنتی اکسیدانی به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث ایجاد چین و چروک و خطوط بیان در پوست های جوان می شود.
درمان خشکی پوست: روغن آفتابگردان با قدرت نرم کنندگی زیاد، توانایی پوست در حفظ آب را افزایش می دهد و برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند مفید است.

روغن زیتون گرم است یا سرد

درمان سایر مشکلات پوستی: از آنجایی که روغنی با کیفیت و بافت سبک است، برای پوست های معمولی و خشک مناسب است. در محصولات موضعی استفاده می شود و حس لمس نرم می دهد.

فواید روغن آفتابگردان برای مو

همانند پوست، روغن آفتابگردان نیز اثر مرطوب کنندگی روی موها دارد. مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در این ماده نیز فواید مو را به همراه دارد.

کنترل موخوره: روغن تخمه آفتابگردان به دلیل بافتی که دارد به کنترل موخوره کمک می کند، با کم آبی بدن مقابله می کند و می تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی استفاده شود. آنها را قبل از شستن موها دو بار در هفته روی تارها بمالید تا این اثرات را داشته باشید.
درمان برخی از مشکلات مو: این روغن زیتون رویال اصلی بسیار سبک است و به حالت دادن موهای چرب کمک می کند. علاوه بر این، مو را تغذیه می کند و از شکستگی مو جلوگیری می کند.
جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو: از آنجایی که روغن آن سرشار از آلفالینولنیک اسید است، از نازک شدن موها جلوگیری می کند. همچنین در درمان ریزش مو موثر است.