صادرات میلگرد بستر گالوانیزه به عراق ممنوع شد

از قدیم تا به امروز میلگرد بستر گالوانیزه مربعی در بسیاری از ساختمان های بتن آرمه تاریخی در سراسر جهان استفاده شده است. دوام و رفتار ساختاری چنین بناهای تاریخی باید به طور منظم و دقیق ارزیابی شود.

پیش بینی زمان ترک خوردگی ناشی از خوردگی یک عنصر حیاتی برای کار ارزیابی دوام است. این مطالعه یک مدل ریاضی برای ترک خوردگی پوشش ناشی از خوردگی برای میلگردهای مربعی و روش پیش‌بینی زمان آن را نشان می‌دهد.

روش تحقیق شامل استنتاج نظری و اعتبار سنجی تجربی است. ابتدا، یک مدل ساده شده که ترک خوردگی پوشش ناشی از خوردگی را برای میلگردهای مربعی توصیف می‌کند، پیشنهاد می‌شود.

و سپس، قانون فارادی با مدل ترکیب می‌شود تا یک مدل پیش‌بینی زمان برای ترک‌خوردگی پوشش ناشی از خوردگی ایجاد شود. در نهایت، یک آزمایش خوردگی تسریع شده برای میلگردهای مربعی برای تایید قابلیت کاربرد و دقت مدل پیش‌بینی انجام می‌شود.

دوام ساختمان های بتن مسلح مستقیماً تحت تأثیر خوردگی میلگردهای فولادی است. محصولات خوردگی منبسط شده می توانند به بتن اطراف میلگرد فولادی فشار وارد کنند و در نتیجه باعث ایجاد تنش در بتن می شود که پوشش آن در نهایت ترک می خورد.

ایجاد ترک می تواند به تدریج ظرفیت حمل قطعه را کاهش دهد. بنابراین، زمان حفاظت و حفاظت از ساختمان‌های RC معمولاً با ترک خوردگی پوشش ناشی از خوردگی تعیین می‌شود را نمی توان با میلگردهای جدید جایگزین کرد.

به طور خاص، میلگردهای فولادی قدیمی باید در بنابراین رفتار ساختاری اجزای بتن مسلح یا تازه شده همیشه با میلگردهای چهارگوش با این حال، برای تقویت و حفاظت از این بناهای RC تاریخی در چین، در حال حاضر از روش‌های ارزیابی دوام و تئوری‌های سازه‌ای مبتنی بر موارد میلگرد گرد استفاده می‌شود.

حتی در مواردی که سازه‌های بتنی حاوی میلگردهای مربعی هستند. این عدم دقت احتمالاً می تواند باعث ضایعات اقتصادی یا حتی مشکلات ساختاری شود.

بنابراین، ترک خوردگی اجزای میلگرد مربعی و مشکلات مربوط به آن نیاز به بررسی دارد که ارزش مهندسی بلندمدت خواهد داشت.