زنی به خاطر خرید کشمش پلویی آفتابی ملایر توسط همسرش کشته شد

اگرچه کشمش پلویی آفتابی ملایر شیرین و چسبنده است، اما تحقیقات نشان می دهد که به اندازه کافی به دندان نمی چسبد تا باعث ایجاد حفره شود، برای تایید این نظریه ها به مطالعات بیشتری نیاز است.

از آنجایی که کشمش چیزهای زیادی دارد، چرا از ارائه آن به فرزندان خود اجتناب می کنید؟ اگر کودک شما آنها را دوست ندارد، گزینه های میوه خشک دیگری وجود دارد که پروفایل های مشابهی از مواد مغذی را ارائه می دهد، در غیر این صورت، کشمش مضرات زیادی ندارد.

توجه به این نکته ضروری است که طبق انجمن دندانپزشکی آمریکا، غذاهای چسبنده مانند میوه‌های خشک، از جمله کشمش، می‌توانند به دندان‌های شما آسیب بزنند، زیرا تمایل دارند بیشتر از سایر غذاها روی دندان‌ها باقی بمانند.

و سایر میوه های خشک اغلب، ADA توصیه می کند پس از خوردن آنها دهان خود را با آب بشویید و با دقت مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا باقی مانده کشمش از بین برود.

وقتی نوبت به بررسی مواد مغذی موجود در کشمش می شود، مهم است که به یاد داشته باشید که مواد مغذی تنها جنبه یک غذا نیست که آن را به انتخاب خوبی تبدیل می کند.

لذت بردن از غذا بسیار مهم است. اگر کودک از تجربه خوردن آن لذت نبرد، حتی مواد مغذی‌ترین غذای موجود در بازار، انتخاب سالمی برای کودک نخواهد بود. در مورد حقایق تغذیه ای در مورد کشمش، چند ماده مغذی کلیدی برجسته هستند.

منبع خوبی از آهن و مقداری کلسیم است و منبع خوبی از پتاسیم می باشد، فیبر نسبتاً بالایی دارد که اگر کودک شما یبوست داشته باشد برایش بسیار خوب است.
جالب اینجاست که در مورد سلامت دندان، برخی تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که کشمش دارای خواص ضد باکتریایی است که در واقع از ایجاد حفره جلوگیری می کند و به سلامت دهان و دندان کمک می نماید.