روغن کلزا ارگانیک

روغن کلزا که به عنوان جایگزینی برای روغن زیتون شناخته می شود، به همان اندازه سالم و با همان طعم است، در حالی که برای پخت و پز همه کاره تر است، روغن کلزا باعث ایجاد آشفتگی می شود. IKEA برای سرآشپز آماتور، SMAKRIK، روغنی با کیفیت، که به صورت ارگانیک در جنوب سوئد رشد می کند و بر اساس روش های سنتی تولید می شود، تولید کرده است.

کشاورزی ارگانیک، زنبورهای شاد، روغن خوب

طیف جدید روغن‌های SMAKRIK IKEA از خاک‌های حاصلخیز Skåne در جنوب سوئد برداشت می‌شود، جایی که گل‌های کلزا هر ساله طلایی می‌شوند. کشاورزانی که در تولید روغن زیتون سابروسو و روغن کلزا SMAKRIK کمک می کنند از دانه های غیر GMO استفاده می کنند و از دستورالعمل های زیست محیطی دقیق پیروی می کنند. هیچ آفت‌کش یا کود مصنوعی روی مزارع اسپری نمی‌شود، که حیات وحش را تشویق می‌کند و به زنبورها و سایر حشرات اجازه می‌دهد تا رشد کنند و سهم خود را در گرده‌افشانی ادامه دهند. علاوه بر این، تمام روغن های کلزا SMAKRIK بدون استفاده از مواد شیمیایی فشرده و فیلتر می شوند که باعث می شود محصول کاملا ارگانیک شود.

تکنیک های سنتی

دو نوع روغن در طیف SMAKRIK وجود دارد: پرس و پرس سرد. چیزی که آنها را متمایز می کند دمایی است که در طی فرآیند استخراج روغن کلزا بدست می آید. SMAKRIK در مزارع خانوادگی مانند Gunnarshögs gård در Österlen تولید می‌شود که قدمت آن به نسل‌ها قبل برمی‌گردد و از همان روش پرس سرد ظریفی استفاده می‌کند که برای قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. و هیچ ضایعاتی از دانه ها وجود ندارد: دانه های باقی مانده برای پخت و پز یا به عنوان علوفه برای دام استفاده می شود.

Garrafas de vidro a serem enchidas com óleo numa linha de produção

روغن زیتون گرم است یا سرد

یک جایگزین سالم و خوشمزه

روغن کلزا علاوه بر اینکه اثرات زیست محیطی کمی دارد، برای سلامتی نیز مفید است. دیوید جوهانسون، سرآشپز و طراح غذا در IKEA، بر تعداد فزاینده‌ای از افرادی که به طور فزاینده‌ای از آنچه وارد بدنشان می‌شود آگاه هستند، و این باعث محبوبیت این روغن شده است. دیوید توضیح می دهد: “این غیر GMO است، چربی اشباع شده کمی دارد، منبع طبیعی ویتامین E و ویتامین K، و منبع اسیدهای چرب امگا 3 است.” با استفاده صحیح، طعم روغن زیتون رویال اصلی می تواند غذا را حتی بهتر کند. دیوید می گوید: «روغن فشرده و خنثی برای تهیه سس مایونز واقعاً خوب است. «روغن فشرده سرد با طعم شوید را امتحان کنید و قبل از سرو، ماهی قزل آلا را در آن بمالید. طعم آویشن و سیر وحشی به خوبی با گوشت ترکیب می شود، حتی قبل از اینکه آن را از گریل خارج کنید.