خوراک ماهی بیضا را می توان با سبزیجات فاسد شده تهیه نمود

بیشتر پرورش دهندگان ماهی و علاقمندان به ماهی های زینتی، عمده خوراک خود را از تولیدکنندگان تجاری خریداری می کنند. با این حال، مقادیر کمی از خوراک های تخصصی اغلب برای اهداف آزمایشی،خوراک ماهی بیضا های آکواریومی که نگهداری آنها مشکل است.

لارو یا بچه ماهی های کوچک، پرورش ماهی های مولد، یا تجویز دارو به ماهی های بیمار مورد نیاز است. به طور خاص، مزارع کوچک ماهیان زینتی با مجموعه ای از ماهی ها به مقادیر کمی از رژیم های غذایی مختلف با مواد خاص نیاز دارند.

تولید مقادیر بسیار کم خوراک تخصصی برای تولیدکنندگان تجاری مقرون به صرفه نیست. اکثر کارخانه های خوراک دام فقط فرمولاسیون های سفارشی را در مقادیر بیش از یک تن تولید می کنند و خوراک های دارویی معمولاً در کیسه های 50 پوندی فروخته می شوند.

بنابراین، پرورش دهندگان ماهی کوچک، علاقه‌مندان و تکنسین‌های آزمایشگاهی، گزینه خرید مقادیر زیادی خوراک گران قیمت را دارند که اغلب به هدر می‌رود.

مقدار کمی از غذای ماهی را می توان به راحتی در آزمایشگاه، کلاس درس یا خانه، با مواد معمولی و تجهیزات ساده آشپزخانه یا آزمایشگاه تهیه کرد.

این مقاله نمونه‌هایی از ترکیبات یا فرمول‌های خوراک ماهی تجربی و عملی را ارائه می‌کند که متعادل مواد مغذی و سازگار با شرایط خاص هستند.

فرمولاسیون و تهیه جیره ماهی سیکلید آفریقایی زینتی نیمه خالص که می تواند در آزمایشگاه یا در مواقعی که به مقدار کمی غذا نیاز است استفاده شود.

تهیه یک رژیم غذایی مبتنی بر ژلاتین که اغلب برای تجویز داروها یا سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. اطلاعات پس زمینه در مورد تغذیه، مواد غذایی، و فرمولاسیون خوراک با تاکید در درجه اول بر تغذیه ماهی های زینتی “آکواریوم” ارائه شده است.

مواد مغذی ضروری برای ماهی مشابه مواد مغذی مورد نیاز اکثر حیوانات دیگر است. اینها شامل آب، پروتئین ها (اسیدهای آمینه)، لیپیدها (چربی ها، روغن ها، اسیدهای چرب)، کربوهیدرات ها (قند، نشاسته)، ویتامین ها و مواد معدنی است.