از لوله پلیکا زنجان می توان برای پخت نان استفاده کرد

لوله های لوله کشی وظیفه حمل آب شیرین به وسایل و لوازم خانگی را بر عهده دارند و همچنین در تخلیه فاضلاب نقش دارند. انواع مختلفی از لوله پلیکا زنجان لوله کشی در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

لوله های مسی نوعی لوله هستند که اغلب در لوله کشی استفاده می شود. آنها از فلزی انعطاف پذیر ساخته شده اند که در برابر خوردگی مقاوم است و آنها را به گزینه ای ایده آل برای حمل آب آشامیدنی تبدیل می کند.

لوله های مسی می توانند فشار بالا را تحمل کنند، بسیار بادوام هستند و در 4 نوع مطابق جدول زیر وجود دارند. متداول ترین نوع مورد استفاده در لوله کشی مسکونی نوع L است.

لوله های پی وی سی (پلی وینیل کلراید) لوله های پلاستیکی سفت و سختی هستند که در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند. آنها در برابر حرارت مقاوم نیستند و فقط می توانند تا 120 درجه تا 140 درجه فارنهایت کار کنند.

این لوله ها در چند اندازه ضخامت مختلف وجود دارند که جدول 40 رایج ترین ضخامت برای سیستم های تحت فشار است. لوله های پی وی سی معمولاً در ایالات متحده یافت می شوند.

لوله CPVC نوعی لوله پلاستیکی است که به طور گسترده برای کاربردهای لوله کشی و آبیاری استفاده می شود. CPVC از پی وی سی ساخته شده است که با کلرزنی تصفیه شده است که مقاومت آن را در برابر مواد شیمیایی و دما افزایش می دهد.

CPVC دارای حداکثر دمای کاری 200 درجه فارنهایت است. لوله های CPVC عمدتاً برای توزیع لوله کشی آب سرد و گرم استفاده می شوند و در ساختمان های مسکونی و تجاری قابل مشاهده هستند.