از روغن کنجد فرابکر عقاب می توان به عنوان روغن موتور استفاده کرد

روغن کنجد که از دانه های موجود در گیاه استخراج می شود، منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها است . این باعث محبوبیت آن در پخت و پز، ماساژ و لوازم آرایشی می شود.

این روغن کنجد فرابکر عقاب لذیذ که در آشپزخانه به دلیل نقطه دود بالا مورد علاقه است و به دلیل طعم آجیلی آن مورد علاقه است، کاربردهای زیادی فراتر از سرخ کردنی و نودل دارد.

از جمله مصارف طبی و درمانی. به همین دلیل، افراد بیشتری با کاربردهای مختلف روغن کنجد و فواید آن آشنا می شوند. این شامل استفاده از روغن کنجد برای رشد مو می شود.

یک گیاه بومی قاره آفریقا و شبه قاره هند، دانه کنجد و روغن همراه آن به طور گسترده در شرق استفاده شده است.

از ماساژ پوست سر و کل بدن گرفته تا روغن کشی، طب شرقی بیش از 5000 سال از روغن دانه کنجد و فواید فراوان آن استفاده کرده است.

و اگرچه قیمت آن نسبت به سایر روغن های گیاهی بیشتر است، اما به دلیل طیف وسیعی از کاربردها و کاربردهای آن در شرق بیشتر مورد علاقه است.

روغن کنجد یک روغن بسیار پایدار است و همچنین روغنی است که یکی از طولانی ترین ماندگاری را دارد. این باعث می شود که آن را برای استفاده در آشپزخانه و بیرون از آن در سراسر جهان بسیار مورد علاقه قرار دهد.

در غرب، کنجد معمولاً به صورت دانه به عنوان رویه نان ها و سایر شیرینی ها استفاده می شود. با این حال، درست مانند شرق، روغن گیاه کنجد نیز معمولاً در پخت غذاهایی که به حرارت زیاد نیاز دارند استفاده می شود و اغلب در غذاهای آسیایی در سراسر نیمکره غربی استفاده می شود.

پالایش قلیایی، سفید کردن، هیدروژنه کردن و رنگ‌زدایی روغن کنجد می‌تواند با اتلاف بسیار کمی تحت‌تاثیر قرار گیرد.

روغن کنجد (40-50%) مایع زرد کم رنگ، تقریباً بی بو، طعم ملایم، صابونی شدن 188-193، ید شماره 103-122، محلول در کلروفرم، حلال و اترهای نفتی، دی سولفید کربن است. کمی محلول در الکل و نامحلول در آب