از رب انار خانگی یزد به عنوان قیر برای بازسازی آسفالت استفاده می کنند

رب انار که گاهی به آن شربت انار نیز گفته می‌شود، آب انار شیرین است که قوام تقریبی شربت افرا دارد. این شربت که در غذاهای خاورمیانه، هند، ارمنستان و گرجستان استفاده می شود، طعم، رنگ و ویسکوزیته آن منطقه متفاوت است.

شربت به دست آمده غنی و خوش طعم است. رب انار خانگی یزد تند و شیرین را می توان برای تقویت طعم طبیعی بسیاری از غذاها استفاده کرد و به ویژه در مارینادهای مرغ، بره و خوک مفید است.

این مایع با استخراج آب دانه های انار به نام آریل و جوشاندن آن تا زمانی که مقدار زیادی از آب آن تبخیر شود به دست می آید. شربت به دست آمده غلیظ و به رنگ قهوه ای مایل به ارغوانی است.

این یک جزء اصلی طعم دهنده در غذای ایرانی فسنجان است. فسنجان یک خورش ترش و شیرین غلیظ است که اغلب شامل مرغ یا چند مرغ دیگر در ترکیب با گردو، پیاز و رب انار است.

انواع فسنجان دارای گوشت بره، ماهی یا بدون گوشت است و تقریباً همه انواع آن روی برنج سرو می شود. یکی دیگر از غذاهای محبوب قومی که این ماده را به نمایش می گذارد، محمره است.

رب انار را با ترکیب متفاوتی از گردو، فلفل قرمز تفت داده شده، رب گوجه فرنگی، خرده نان، روغن زیتون، زیره، شکر، نمک و فلفل حلب یا فلفل چیلی مخلوط می کند تا به شکل سس یا اسپری که با نان، ماهی یا ماهی خورده می شود. طیور

رب انار به راحتی در خواربارفروشی های خاورمیانه در دسترس است. اگر به اندازه کافی خوش شانس نیستید که یک فروشگاه مواد غذایی خاورمیانه یا قومیتی در نزدیکی خود داشته باشید.

همچنان می توانید از آزمایش آن در آشپزی خود لذت ببرید زیرا درست کردن آن آسان است. می توانید آب میوه را از آریل های تازه فشار دهید یا رب را از آب میوه های خریداری شده در فروشگاه تهیه کنید.